9 mars 2015

Mateus

”Investerat”
Lite mörka bilder, sorry!

Porslin
I helgen har vi gjort en investering. En investering i porslin. Länge länge har vi velat köpa fina tallrikar. Jag älskar att duka fint, men det är faktiskt ganska tradet att duka med repade och fula vita tallrikar. Inget fel på vita, jag har fina vita också :). I helgen när affären "nästgårds".. hade 20% rabatt passade vi på. Ena dagen handlade vi modell stora grå. Andra dagen åkte vi dit (efter mycket funderanade) och köpte mindre sandfärgade. Nu är basen neutral - underbart! Nu kan jag efterhand köpa fina andra skålar av Mateus i klatschiga färger - allt går till grå och sand. Vi är nöjda.

Såld
I helgen har vi även vinkat hejdå till Staffans Nissan. Sorligt, men nu är den i närheten av Nässjö och kommer säkert till användning!

Strålande Söndag
Vi började den härliga soliga söndagen med att köra bort till mossen och motionera. Själv "goggade" jag i 30 minuter. Sist jag var ute på löpspåret så "krackelerade" mina höfter totalt. Sedan dess (mången sjugymnastik och stretchövningar senare) så vågade jag mig på att jogga 1 minut och sedan gå 1 minut.
Känns ganska okej idag. Har inte ont i höfterna faktiskt, däremot i höftböjaren och ljumsken. Men jag gissar att det har med mina obefintliga strechövningar att göra. Jag försökte, men glömde nog just höftböjaren... Ajdå.. Men det var härligt - så jag ska nog på det igen på fredag. Vi får se hur kroppen mår. I morgon kör vi cirkelpass igen!

Nu = måndagkväll och jag ska strax upp och mysa med Wille. Gissar att jag med filten över benen strax somnar - men vad gör det!?

Kram Eva

 



Inspiration från Mateus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...