1 september 2014

Hällregnet :)

Haft en himla rolig helg.
Både solsken och regn. Både blött och torrt.

Igår lyckades (svårt att misslyckas) vi vara ute hela tiden i hällregn. Vi var i stallet och Maja red lektion och det är utomhus. Man kan väl säga att vi alla tre (fyra med Figge) var dyngsura. Stövlarna var vattenfyllda...insåg ganska snabbt att jag måste köpa mig ett par regnstövlar som inte läcker...

När vi gick från hagen, såg jag inget - ögonfransarna var helt vattentyngda och det såg bokstavligt talat ut som att jag hoppat i sjön.....

Men, det var helt okej - vi hade ställt oss in på det så vi körde hem lika glada som när vi körde dit :)!

Idag är solen åter och det är en ny arbetsvecka. En arbetsvecka fylld av föräldramöte (tisdag och onsdag), stallet (tisdag, torsdag och lördag), träning (måndag, tisdag, torsdag och fredag) och en myshelg med goa vänner.


Önskar dig en fortsatt skön måndag!
Kram Eva
På Hyllievångsvägen stod vattnet högt...
Det regnade som sagt lite i helgen..

På Hyllievångsvägen stod vattnet högt och en buss hade fastnat.
Några bilar flöt i vattnet.BILD: Läsarbild från Sydsvenskan.se
 

1 kommentar:

  1. Ja det regnade ganska mycket igår. Vi skulle till IKEA men vågade oss inte dit. Ha en fin måndagskväll!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...