3 april 2012

Hoppla

Har nog inte haft så här långt blogguppehåll om jag inte varit på semester.. Vet faktiskt inte var tiden har tagit vägen. Har väl fullt upp som alla andra :)

Helgen var fullbokad - med kära mamma på fredagen och som vanligt fick vi mycket hjälp. Vi fixade och trixade med Willes rum med att byta ut 70-tals garderoberna till garderober från 2000-talet :) och sedan göra dom färdiga med alla hyllor mm. Jag kastade 3 stora garderober och har kvar 2 mindre.. så det krävdes en del rensning och ändring och det är ju mamma så himla bra på - tack! Vi ändrade även om lite i hans rum och det blev jättebra.

Nu är vi ändå inte klara med Willes rum, för vi har tömt det nu och innan fredag morgon ska vi ha gjort allt underarbete så att vi kan börja med att måla taket. Därefter blir 1 vägg varmvit och resterande tre väggar isblå (som MFF!). Vi ska införskaffa ett skrivbord med hurts, flera speglar, en discokula mm så att ena hörnan av rummet blir ett ordentligt musikställe med trummorna och alla instrument han har. Kommer att bli jättefint och förhoppningsvis klart under påskhelgen!

Brist på sysselsättning har vi alltså inte!

Min kära mormor 97 år och min kära Wille 5 år!

- familjen. Mamma, mormor, Wille & Maja (eh, kolla Majas min..)

På lördagkvällen åkte vi till Mausi och Stefan och åt världens absolut godaste sås någonsin!! Ja, vi åt kyckling och annat gott till - men såsen säger jag bara - herreguuud! Tack snälla ni för en, som vanligt, himla trevlig och rolig kväll! Såsen skall tillagas och ätas på söndag när Li & Tomas kommer.... hehe...

Sedan blev det söndag, vips! Först stallet i några timmar. Sedan åkte vi en runda.. farligt.. Vi körde inom Kids & Friends och handlade fler Rice-skålar och tallrikar. Underbar färgklick bland allt vårt vita. Ska ta foto hemma på hyllan istället - det blir mest rättvist. Dessutom fick vi med oss ett nytt Voluespa-ljus - ny doft för oss (inte den på bild!). Dom hade 20% på hela butiken...


Därefter bar det iväg till Colorama där vi handlade färgen till Willes rum. På tillbakavägen körde vi inom Willys och storhandlade inför veckan... Sedan blev det dags för träning och matlagning och slutligen däckade vi i soffan :)

Nu är det ny vecka - en kort sådan - hurra!

Vad gör ni under påsken?
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...