12 januari 2016

Nytt försök...

 

För två år sedan dansade Wille på FunkyKids i en termin.
Han började på det dels för att han är fantastiskt duktig på att dansa (dansade på skolans invigning bland annat) och dels för att det skulle vara avslutningsshow med The Fooo. Willes stora idoler. 95% var på grund av The Fooo. Det vet jag.

Det var en himla lyckad avslutningsshow, för Wille fick sitta på första parkett och njuta och avguda!

Men..när det kom till dansen så var han inte alls imponerad av FunkyKids. Som han själv sa "- Dom kan inte dansa. Att stå och hoppa jämfota och vifta med armarna kan vem som helst göra...". "-Jag lärde mig inget alls"

Tyvärr "dödade" detta lite hans intresse för dans. Men han har jobbat upp det igen och när kompisen nu ska börja på Street Dance, så ville han ge det en ny chans.

Så vecka 7 börjar det. Jag håller alla tummar och tår för att det blir bra denna gång. Jag vill verkligen att han ska gå på dans.

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen pÃ¥ veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...