7 september 2015

Kockar x 2

Mina fina kockar!
Helgen.
Så var denna helgen över. Konstigt att det ska gå så himla fort alltid. Fast kanske tur att man jobbar så att man verkligen kan njuta av helgen. Inte alla som kan det tyvärr. Så jo, jag känner mig glad över det. Vi har inte gjort några himlastormande saker i helgen. Vi har faktiskt tagit en timme i taget och det har inneburit att vi gjort många små saker - men där resultatet är så där härligt skönt. 

Exempel:
-  Plockat i ordning i mitt extremt lilla tvättrum. Rent och snyggt och ordning och reda - Det mår jag bra av!

- Käkat god thaimat i fredagskväll när latmasken hälsade på. Wille var på fredagsmyskalas och Maja var hos kompis. Då orkade vi verkligen inte laga mat.

- Fått undan all tvätt som legat i diverse olika högar. Det blir så stökigt i vårt kök, för det är där tvätten hamnar just p.g.a. att det är ett extremt litet tvättrum. Jag får frispel när jag ser högarna. Kommer det inte in i garderoberna så är ju alla där och drar efter kläder - vilket gör att det blir, om möjligt, ännu stökigare...Hrmpf...

- Vi har tränat i vanlig ordning - skönt men i helgen var det jobbigt. Tog på krafterna rejält.

- Varit hejarklack för gänget på bilden nedan, som sprang Midnattsloppet i Malmö. I regnet stod vi och hejade och skrek och applåderade för fullt på två olika ställe. Hes var bara förnamnet. Bra jobbat alla!!

- Storhandlat hygien- & städartiklar på DollarStore. Billigt och bra och skönt att ha ett litet lager hemma. Det tar ju alltid slut när man minst anar det och när man inte alls visste ens att det tagit slut...
- Maja har städat huset (jepp, barnarbete!), och då var vi andra på Nova i Lund och planerade Willes önskelista.
 
- Sist, men inte minst så planerade vi lite festligheter igår. Satt både länge och väl vid middagsbordet och planerade. Kanske blir det av - kanske inte.

- Vägde mig. Det var en tråkig historia. Även om jag känt det så ville jag inte veta det. Men snart går vi på ett 12-veckors schema, jag och Staffan. Klara direktiv på hur vi ska träna och äta. Ska bli skönt! Jag behöver få igång mig själv på att äta rätt, men att framför allt äta tillräckligt mycket. Just nu känns det som att jag äter för lite. Sedan äter jag så klart fel också. Plus att jag ju inte ska dricka alkohol egentligen om jag ska neråt i kurvan (men hur kul är det?). 


Kvällens aktiviteter: ...Inget planerat skönt nog. Läsläxa med Wille och lite plock med tvätt (som vanligt)


Detta härliga gäng sprang Midnattsloppet!
Jag är imponerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...