2 juli 2015

Mums, skall göras i sommar



Gratinerad Chevre med honungsnötter.
Chèvre med honungsnötter

Men, jisses så gott detta verkar. Detta måste jag bara göra i sommar. Har du tur så kanske du får smaka ;). Mmmm, älskar ost, honung och nötter!

Vad tror ni om detta:

Chèvre med honungsnötter

Honungsnötter med torkad frukt kan serveras till all slags ost. Perfekt på ostbrickan. Men det är extra gott på en chèvre chaud-toast. Satsen är stor och kan förvaras i veckor på svalt ställe.

4 portioner200 g chèvre
4 skivor rostat surdegsbröd

HONUNGSNÖTTER:

1 chilifrukt
2 dl flytande honung
125 g blandade nötter och tärnad torkad frukt

1. Toast: Sätt ugnen på 225 grader. Lägg de rostade surdegsbröden på en plåt. Skär osten i fyra skivor och lägg den på. Gratinera dem tills de är gyllene, 12–15 minuter.

2. Honungsnötter: Dela, kärna ur och finhacka chilin. Blanda chilin med honung, nötter och torkad frukt. Skeda över blandningen på osten vid servering.

Smaklig spis!
Kram Eva

ps. receptet har jag hittat på www.lantliv.com

3 kommentarer:

  1. Åhhh måste testas det lät sååååå gott
    Kram och tack för recept

    SvaraRadera
  2. Älskar ost och inte minst chevre! Tack för tipset!
    När du skrev Mums ska göras i sommar trodde jag för ett kort ögonblick att det var Måns "mums-mums" Zelmerlöw du skulle se i sommar..hehe..är nog lite schlager skadad efter veckan i Wien!!!

    SvaraRadera
  3. Nämen, va gott det där lät!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...