15 september 2014

Sömnlös

Kunde inte somna igår.
Jag tillhör inte den skara som är glad över valets resultat. Jag vill inte byta regering.

Jag tillhör inte heller den skara människor som tycker om att diskutera politik. Min åsikt är min åsikt och om man diskuterar så vill dom som inte tycker som jag, rätta mig och tala om att jag har fel!

Men, jag kan inte ha fel.
En åsikt är inte fel.

Så om du tänker uttrycka något negativt i mitt kommentarsfält, så publicerar jag den inte. Du brukar ju inte kommentera i vanliga fall...så gör det inte nu heller. Tycker du inte som jag och inte kan acceptera det - sluta läs.

När jag sedan äntligen somnar vid 02-tiden - så kommer Wille en halvtimme senare och har jätteont i magen :(. Halvsovande (eller somnade jag helt...?) satt jag på golvet inne i badrummet och hjälpte Wille. Magontet gick över efter en stund, men lilleman var orolig att få tillbaka smärtan och ville att jag sov hos honom en stund.

Sagt och gjort skickade jag iväg Rambo, som ockuperat sängen när Wille var borta (en högljud protest hördes!), hämtade min kudde och la mig bredvid Wille.

Mmmmm, denna kropp är inte gjord (varken storleksmässigt eller höftmässigt (ord?)) för att ligga på 10 centimeter...så efter att myror invaderat kroppen och Rambo varit uppe och trampat på oss ett antal gånger, så gav jag upp och hoppades på att Wille somnat.
Det hade han.
Jag gick in till min sköna säng och fick sedan äntligen tre timmars sömn.... Man får vara glad för det lilla.

Behöver jag säga att jag både såg ut som och kände mig som om jag festat i dagarna tre, dansat och kanske även blivit överkörd av en bulldozer, när jag gick upp för att jobba??

Jösses..

Men, jobbat har jag, tränat har jag, varit med Wille och vaccinerat honom har jag (så klart!), varit på utvecklingssamtal för Maja har jag, jobbat hemifrån har jag, gjort klart Staffans första faktura har jag och nu sitter jag här....väntar på att Maja ska komma hem så att jag kan somna (kommer jag inte att få någon sömn alls när Maja är ute länge på nättern?) lugnt i soffan...

Fy fan vad jag är trött....zzzzzzzzzzzz
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Jag diskuterar inte politik heller jag tycker som jag tycker och behöver inte diskutera det :)

    Varför är det så svårt för vissa att enas om att man är oense om vissa saker? Och dom som säger att du har fel vad säger att dem har rätt?

    Anyway hoppas du får sova ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Alla har vi rätt att ha åsikter! Hoppas du får sova gott i natt :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...