25 januari 2011

Svin-stank

Hemma hos oss har vi ibland ett problem. Ett problem som ni kanske kan hjälpa oss med? Det är så här att Simon jobbar med grisar. Svinstanken går inte att få bort.

Vi har minimerat det så mycket som vi bara kan. Men jag inbillar mig att det finns ett två, ett "tvättmedel" som han kan tvätta sig med som gör att stanken försvinner från huden....

Så här gör vi idag:
  • Simon tar på sig speciellt avsedda busskläder på morgonen som hänger i förrådet (ute)
  • När han kommer till jobbet så byter han om till jobbkläder som hänger i ett skåp
  • Busskläderna hänger han i ett annat rum
  • När Simon jobbat klart för dagen, så hänger han av sig jobbekläderna
  • Duschar
  • Tar på sig busskläderna och åker hem
  • Tar av sig busskläderna och hänger ut dom i förrådet
  • Duschar igen

Ändå luktar det gris....

Finns det någon som kan hjälpa oss?
Kram Eva


5 kommentarer:

  1. Tur att du inte är allergisk :)
    Men konstigt att de sätter sig så fast han duschar.
    Hoppas ni hittar någe medel!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jätte svårt att bli av med den lukten, den riktigt biter sig i!
    Tyvätt inga tips!

    SvaraRadera
  3. Duschcreme som luktar asmycket?
    Bodylotion som luktar asmycket?

    SvaraRadera
  4. Oj, det låter jobbigt! Inga tips från mig tyvärr. Jag stinker väl flygfotogen?

    Sonen som jobbar extra på ett bygge har betong överallt ;)

    SvaraRadera
  5. Keps och handskar är ett måste, men det har han nog. Stallkläderna ska tvättas varannan dag. Det finns ett specialtvål hos Lantmännen.Tips från en arbetskamrat som har grisfarm. Vet inte om det funkar men ni kan ju prova.

    Ha det bra Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...