28 januari 2011

Fritids


Efter noggrant övervägande om "vara eller icke vara" på fritids för Majas del, så har vi nu faktiskt sagt upp hennes plats.


Varje vecka/dag har det varit höga diskussioner om att hon inte vill vara där. Vi tyckte vi hade fixat så bra inför vårterminen med egen nyckel och gå hem en timme tidigare än innan. Det VAR kanon fram tills terminen började och det visade sig att dom kompisar som var kvar till 15.00 förra terminen, nu inte är på fritids alls... Blää. Hur man än gör så blir det inte bra.

Har pratat med en hel del föräldrar och det är många som haft samma problem genom åren och dom lät tillslut sina barn gå hem efter skolan. Det blev lugn och ro och barnen hade inte längre panikkänslor i kroppen. Jag vet ju att Maja varit extremt stressad över detta och faktiskt väldigt deppig - så när vi berättade att vi skulle säga upp fritids för henne så tindrade ögonen och hon blev så himla glad. Tror nog att vi har gjort rätt.


I morse slog däremot en sak mig............ hur fasiken ska vi lösa det på loven (sportlov och påsklov har vi fortfarande fritids - det är ju uppsägningtid..) - men jisses - hela sommarlovet då??


Hrm...... tips mottages tacksamt!

Kompis någon dag, mormor och morfar någon dag, med på jobbet någon dag, hemma själv någon dag - eller?
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. På vår skola kan man söka plats till sommarlovet! Ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt. Vi hade vår yngsta (de andra ville aldrig) på prov, hon ville bara om hon fick gå hem när hon ville. Det gick efter många om och men med fritids (vi bor grannar nästan). Så vill plötsligt inte barnet. Nu säger detta barn som är just myndig att hon INTE fick gå trots att hon ville ... det är inte lätt.

    SvaraRadera
  3. Jag tror nog du kan ansöka om plats igen när det är dags för lov, framför allt sommarlov.
    Önskar henne lycka till!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Särskilt vår son misstrivdes på fritids så han fick sluta efer 2:an. Sen organiserade vi medkompisar osv nåt år. Sen klara de ju sig själva en stund.

    SvaraRadera
  5. Jag bokar henne minst en dag varje lov! Kram Camilla & Gabbe

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...