2 juli 2010

Åsikt & helg på bortaplan

Jag har en åsikt. En åsikt som jag står för och som jag jobbar för. Nämligen; Jag tycker inte att "alla ska ha det lika bra ekonomiskt" (dock ska alla klara sig & må bra så klart)

Jag tycker inte att man ska ha lika ”lön” om man inte jobbar… Jag tycker det ska löna sig att jobba. Jobbar man ska man ha mer i plånboken helt enkelt annars förstår jag inte varför man ”knegar” och ”försummar” make och barn så att man bara får träffa dom ett par timmar varje dag, medan andra får träffa sin make och barn hela dagarna och har ändå lika mycket (lite?) i plånboken.

Min blogg = min åsikt.
.........................................................


Min fina zinkhink som mina föräldrar hittat på loppis åt mig!


Idag är det fredag - hurra! Denna helg skall inte spenderas på hemmaplan, utan hos goda vännerna T&R och pågarna. Resan (jättelång, det tar hela 18 minuter att köra) dit går vid 18-tiden ikväll. Så igår packade jag lite kläder - även badkläder för visst ska det bli fint väder!? När jag kommer hem idag ska vi packa in allt i bilen (det ser ut som att vi ska vara borta en vecka) och sedan bär det iväg.


Det ska bli så himla roligt att umgås flera dagar och verkligen ha kvalitetstid tillsammans! Jag tar med mig mitt lilla backgammon, för jag tänkte slå tanten i det denna helg... det värsta är att denna människa har sådan extrem tur i spel att jag mår illa.. Jag tror jag kan räkna på mina fingrar dom gånger jag har slagit henne. Tänk då på att jag har kännt henne i snart 20 år...
Men jag känner att jag har turen med mig denna helg (snälla håll tummarna..)

Nu ska jag käka frulle snart, som min arbetsgivare bjuder på.

Ha en bra fredag kära ni!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Ha en mysig helg med era vänner. Vi packar som bekant för cykeltävling i Tidaholm.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. låetr mysigt....ha en supergo helg.Kramar om

    SvaraRadera
  3. Jag håller med!!
    Ha en mysig tur, är det "enda till Lund" ni ska, eller möjligtvis Landskrona, 18 minuter bort är Staffanstorp för mig..;)!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...