7 april 2010

Axeln

Idag känns det betydligt bättre i axeln. Under en timme fick jag behandling igår. Först "knäckte han till mellan skulderbladen" sedan körde han med ultraljud och sedan med TENS (transkutan elektrisk nervstimulering) och sedan massage. Undertiden jag fick massage var vi tvungna att sätta TENS i svanken (jag kan inte ligga på magen så himla länge, det gör för ont).

I morgon ska jag dit igen och då få behandlat högra sidan....

Jag har tappat mycket muskler på vänster axel därför får jag ont där först, men det ser lika illa ut på höger sida. Jag har överansträngt mig helt enkelt. Det jag har trott var träningsvärk var inte det... Jag skulle alltså inte ha tränat när jag hade ont.

Jo, så här efteråt så fattar ju jag också att det inte var träningsvärk.

Nu är det vila och behandling som gäller tills det slutar göra ont. Alltså ingen träning idag - snyft.

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Vilken bra behandling du verkar ha fått, nu lyssnar du och inte tränar :)
    Hoppas du blir bra snart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, Anna, jag lovar att lyssna och inte träna. Problemet är att jag har svårt för att inte göra något hemma som sliter på axeln ;-)

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...