1 mars 2010

Monday

Staffan fick en sådan här blå och fin mugg av Maja när han fyllde år i december. Det hade hon själv sparat ihop till. Under sportlovet cyklade "tösabiten" iväg och handlade en röd fin mugg till mig!

Ja, det är ju så klart en väldigt mörk bild, men Maja, Matilda och Simon är på laserdome och är på väg in och börja skjuta!


Flickebarnen. Maja med lite sår kvar på kinden efter luftturen på ridlägret!



Nu är det äntligen måndag! Hurra! Äntligen är ledigheten över.. Jo, du har rätt - jag har slagit huvudet :o). Det är helt ironiskt!

Nä, jag hade gärna haft minst tre-dagars-helger framöver. Hade inte det varit skönt? Nu är i alla fall sportlovet över för denna gång och barnen är åter på dagis, i skola och Simon har påbörjat sin 10-veckors praktik. Men, när jag kom till skolan i morse, så fanns det en ny lapp att ta hem och fylla i - nämligen den om påsklovet!

Även om det just nu blåser halv orkan och känns lite ruggigt, så är det barmark här i stan. Ja, det ligger ju lite svarta högar här och där och jo, det har snöat även idag. Men i morse såg vi en bit av gräsmattan och till och med Wille reagerade "titta mamma - gräsmattan", sa han och hoppade jämfota på den.
Men med tö kommer ju även slask och strax insåg jag att Willes regnställ inte lämpar sig för hans storlek längre - vips var jag tvungen att på lunchen köra och handla nytt.
Och vips hade jag även varit och käkat lunch hos mormor (som bor 2 minuter från affären jag var i)
Glad!
Ikväll: Inte mycket....sova soffa :o)
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...