27 januari 2010

Fläskfilégryta



Har aldrig gjort detta innan, men blivit lite inspirerad att dela med mig. Hittade en bra hemsida genom mamma på LCHF Recept.

Denna supergoda middag lagade vi igår:
Fläskfilégryta


Ingredienser:
500 g fläskfile
3 msk soja
1 burk champinjoner
4 dl vispgrädde
1 dl turkisk yoghurt
1 gul lök

Gör så här
Stek löken så att den blir mjuk. Skiva fläskfilén i bitar och lägg i stekpannan. Stek tills de är genomstekta. Lägg sedan i champinjonerna. Blanda i grädde och soja. Låt det småkloka i ca 10 minuter till såsen tjocknar. Tillsätt turkisk yoghurt för att få såsen tjockare. Krydda med salt och peppar efter behag. Servera gärna med en god avocadosallad.
Superlätt och supergott!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. mmm...det låter gott..när kan jag komma...hehe..puss puss..

    SvaraRadera
  2. Det låter jättegott! Jag som inte äter fläskfilé kan ju ta kalkonfilé (som jag brukar "fuska" med ibland).

    Hoppas du har en bra onsdag - kram!

    SvaraRadera
  3. åh.........mums vad det såg gott ut:o))))Det måste jag testa i helgen;o))))

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...