29 november 2021

Första advent

 


Det har varit ytterligare en fantastisk helg. Jag älskar helger! Det är ljuvligt att ha ledigt och träffa vänner och pynta och umgås med barnen och mannen.

I lördags var vi heldag i stan (Malmö) med två av våra tre familjer. Vi fyra familjer har känt varandra hela livet. Ja nästan i alla fall. Alltså vi tjejer har gjort det. Killarna kom ju till senare - men även där har vi känt varandra länge. 

Vi var inom Laktritsbutiken, jösses så mycket gott (se bild ovan). Man var ju bara tvungen att handla lite...



Vi tog en drink på MJ´s. Himla mysigt!


Helt klart godkänt :)


Vi satt på Mello Yello´s uteservering och tog en drink.
Där var det det varmt och skönt.



Just i lördags tände Malmö stad all julbelysning. Det var så himla fint överallt. Synd det inte snöade bara. Regnade gjorde det så klart, vi var ju i Skåne.

Lunchen käkade vi på La Epicuré också fint och gott och trevligt. Vi avslutade med god middag på Klang Market, sedan bar det hemåt igen. 

En himla trevlig dag!



Igår gick vi "all-in" med julpyntandet. I veckan har jag gjort advent fint och igår så kände jag att det var lika bra att pynta helt och hållet. Så kan vi njuta av det i en månad och så tar jag bort det strax efter jul. Det blir ju så mysigt varmt i hemmet. 

Längtar tills ikväll när jag kommer hem och vi kan tända en brasa och sitta och njuta lite. Kanske vi ska ta och köra inom Systembolaget och köpa årgångsglöggen från Blossa. Har inte smakat den än och det brukar vi ju göra.




Igår kom Maja hem om med sina nybakade saffransbullar med vit choklad i... MEN FÖRLÅT, hur gott får det vara? Dessa beställde vi av henne till julafton. Det bara måste vi äta då. Herregud alltså så gott. 


Nu är det ny vecka och den innehåller jobb, träning, klippning, julklapps-shopping, julbord med jobbet, fredagsmys, öppet hus på skolan Wille vill gå på - plus mycket annat. 

Ha en go vecka!
Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...