14 april 2021

Struktur

 


Härliga färger!

Jag älskar struktur...
.... jag tycker om när det finns en tydlig struktur och ordning. Jag gillar rutiner och därför har jag skaffat mig egna rutiner nu när jag är hemma mellan jobb. Det är viktigt för mig att börja morgonen med en pw till exempel. Eller ja.. jag har min ordning på morgonen med bädda säng, göra rent till katt, väcka Wille mm. När Wille är i skolan så går jag min pw. 

Ibland 30 minuter, ibland betydligt längre. Det beror på väder och om boken jag lyssnar på är tillräckligt bra 😊.

Hemma och stretchat så är det fixa till sig och ta en kopp kaffe till innan jag sätter mig vid datorn för att rapportera, se ett webbinar, kolla Linkedin och leta jobb. 

Det är nog tur jag har bestämt mig för att göra så här. Man märker ju hur snabbt det kan gå att bli "pensionär" - (förlåt alla pensionärer men lite rätt har jag väl?) dvs. jag kan inte gå till posten och banken samma dag det hinner jag inte-syndromet 😊. 

Jag förstår att man blir sådan om man inte har ett arbete.... Det är lätt hänt att jag sitter i min pyjamas hela dagen och gör annat. Ibland är ju det också skönt och det tillåter jag ibland. 

Idag har jag övat på att prata med rekryterare. Spännande och lärorikt!

Nu väntar snart en energigivande promenad med Caroline och ikväll är det träning som gäller.


Ha en go dag!

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...