19 december 2018

Det gröna är hemma


Min fina påg på graderingen i söndags.

I söndags var det gradering för vår Wille.
Han skulle graderas för att ta det gröna bältet.

Det är många olika tester som görs.
Mycket teori och alla namn mm är på Syd Koreanska..



Hur han bara kan komma ihåg allt förstår jag inte.
Jag tycker allt låter exakt likadant. Men inte i Willes öron som tur är.


Efter en del uppvisning på allt man lärt sig, så är det dags för
poomsae (ett rörelsemönster) som till det gröna bältet heter Taeguk I Jang.





Kanske inte den bästa kvalitet - sorry.




Här kommer en liten kulig film i slowmotion :)


Om han klarade det?
Självklart - vi har en mästare i familjen

Stort GRATTIS vår fina påg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...