28 november 2018

Skojig...


Satan (förlåt) vad kallt det var i morse. Riktigt frostigt överallt och kallt. Det blev vinterkängor, halsduk & vantar. Tänk om man blir stående i en bilkö, eller om bilen lägger av och man får gå... Bäst att vara påpälsad, eller i alla fall ha extra utrustning i bilen.

Min kollegas bilfönster rasade en dag och han fick köra i flera mil med helt öppet fönster... Det var kallt...

Nu börjar min förkylning sakta lämna mig i fred. Känner mig lite vissen på kvällarna, men försöker ignorera det. Varför känna efter - livet blir inte bättre för det. Däremot har jag ju inte tränat som jag vill på en vecka nu. Det mår jag däremot dåligt över. Känner att konditionen direkt blir sämre - inte alls bra för hälsan. Men, man måste vila ibland och det gör jag nu. Ett tag i alla fall... ;)

Ikväll är det informationsmöte på högstadieskolan Wille ska börja på till hösten. Jag undrar vilka åtgärder man vidtagit för att lärarna ska stanna kvar!
    När Maja gick där så slutade ju lärarna hela tiden. Det var inte alls bra för den årskullen. Stackars barn som fick nya lärare hela tiden. Inte lätt att få bra betyg då inte.
Håller tummarna att man ändrat på saker och ting. Ny rektor är det i alla fall och kanske det har hjälpt?

Ha en skön fortsatt onsdag - gör den så bra som du vill ha den - DU bestämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...