26 november 2018

Så lik mormor & adventskalender


Det närmar sig advent.
Det är så mysigt.
Jag har smygstartat....

Igår satte jag fram adventsljusstakarna och stjärnan hänger fint i vårt stora fönster. Röda filtar och kuddar har också hittat "hem" och igår kväll fick vi alla sådan där myskänsla. Det blir så mycket mysigare och varmare med allt det röda och den mysiga belysningen. Mmmm, härligt!

Senare ikväll ska jag försöka leta upp julgardinerna. Kanske jag kan få upp dessa i veckan om jag har tur och tid.

Igår var jag och min mamma "på tur". 
Denna gången gick turen till kusin Elsy. Elsy som är en kopia av min mormor. Nästan lite läskigt faktiskt så lika dom är. På alla sätt. Samtidigt väldigt skön känsla att träffa henne. Var ju som att krama mormor igen!
Vi bjöds på goda kakor och kaffe. Himla trevligt!

Min alldeles egen julkalender
Jag har fått en alldeles egen julkalender av min kära man och jag är glad som en speleman. Det är en julkalender från Rituals Cosmetics. En paket om dagen till julafton - whohooo!

Fotot längst nere i vänster hörn
Tog jag i morse på väg till jobbet när jag satt i bilkö. Fint och krispigt.

Ha en skön måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...