6 november 2018

Dukning & helgens höstmys med vänner

I helgen hade vi höstmys med goda vänner Terese & Roger.
Då kommer dom på lördag em och stannar till söndag.

❤️
Jag var ute och plockade löv från träden under dagen.
Dessa var fortfarande lite fuktiga. Placerade dessa i en hög
mitt på bordet.


Sen, lade jag dit några pumpor och så ljus förstås!
Det gäller dock att hela tiden vara observant så att inte löven
tar fyr..

Hittade inga orange servetter i affären så det fick blir
genomgående grått istället. Löven fick stå för färgprakten.
Vilket jag tycker dom klarade av bra :o)

Det blev bara mysigare och mysigare ju längre kvällen gick.
❤️

Här är vi som hade helgmys.
Staffan, Tessan, Roger och jag

Skål på er!
❤️

Vi åt en mustig potatis- & purjolökssoppa med vitlöksbröd
till förrätt med ett gott vitt vin.

Till huvudrätt serverade Staffan (han är kocken!) en god gryta
gjord på fläskfilé och annat mumsigt.

Desserten bestod av mer vin och en massa gottor
som vi käkade i soffan. Innan vi somnade..

Kvällen till ära så öppnade vi helgmyset med det bästa
man kan dricka. Crémant D ´Alsace Muré Couvée Prestige.

MUMS!

🥂
Denna drack vi utomhus på vår terrass i solen som ännu inte hade
hunnit gå ner.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...