8 oktober 2018

Härligt!

Ny ljusstake inköpt till hyllan. Denna ljusstake
hittade jag på Tirups Örtagård. Länk här
Den matchar tavlorna :)


Oktober
En vecka in i oktober och det är vackra färger överallt.

Jag funderar på hur jag ska smycka vår terrass så här i dessa hösttider. Ska försöka hitta lite orange saker kanske? Tror jag till helgen ska ta mig bort till vår "Pumpaland" - Önsvala Grönt. Där finns det pumpor i överflöd - i alla möjliga och omöjliga formationer. Mysigt att gå där - väl värt en utflykt.

Där gissar jag att det finns småpumpor (eller jag vet att det finns) som passar på hyllorna. Ska se om jag kan få till någon sorts höstkrans kanske att ha istället för tavlorna. Tavlorna tror jag att vi får ta in - kanske går sönder i kylan?

Höstade
För övrigt så "höstade" vi lite i går. Vi tog in dynor, vita gardiner (dessa tvättade jag och dom blev vita igen... ), filtar, kuddar och packade in soffgrupp och solstolar. Mattan vi har under matbordet var blöt, så den hänger på tork.

Nästa helg åker studsmattan in och gräset ska klippas samt så ska jag plantera lite ljung i mina krukor och kärl som står ute året om.

Så nog kommer det att bli fint igen! Har ju lite ångest för att sommaren är slut...

Nu kör vi måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...