17 september 2018

Österlentur del 1 - bra tips!

Bilder från Österlenkryddor

Österlen-tur!
I lördags var jag med mina arbetskollegor på Österlentur. Fantastiskt mysigt och trevligt. Här kommer lite tips. Tar det i olika inlägg - annars orkar man inte läsa.

Österlenkryddor.
Besök gärna deras hemsida HÄR
1:a stoppet var Österlenkryddor. Fantastiskt mysigt ställe.
Vi hade bokat tid för litet föredrag och frukost. Så ihop med gott kaffe och fralla så fick vi en liten historielektion. Sedan botaniserade vi bland alla olika kryddor och köpte en hel hög med oss hem. Här ska det göras kalla såser och dippa och så ska vi krydda fisken och köttet.

Väl värt ett besök och kolla in deras program för 2018 här.
Själv blev vi väldigt sugna på att, nästa år, vara med på deras Lavendelfestival. En morgon i det blommande lavendelfältet med mousserande vin :) wow säger jag bara.



En liten bit av Medelhavet


En liten bit av Medelhavet
Här har jag varit innan ihop med min mamma och moster.
Deras hemsida hittar du här.
Eller deras facebook-sida här.

2:a stoppet stannade vi till i Hammenhög och besökte "En liten bit av Medelhavet"-butiken. Här kan man handla keramik, oliver + mycket annat typiskt Grekiskt. Dessutom kan man gå ut i deras trädgård och fika bland alla blommor och växter och vindruvsklasar. Mysigt!

Fortsättning följer!

Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...