28 augusti 2018

❤️ God morgon!

Vi fick en vacker vas & vackra rosor i lördags.
Det är så fint! I denna vas kan jag lätt plocka in från mina egna rosor
som nu börjat blomma igen tack vare allt regn
.
❤️


God morgon!
Tisdag morgon och jag jobbar hemifrån idag. Får, som jag sagt förr, himla mycket gjort dessa dagar och idag behövs det. Det sköna är att jag jobbar som en "iller" fram till lunch. På lunchen går jag idag sedan ut på en rejäl pw så att jag får steg och ett motionspass.

Därefter är det skönt att jobba igen när man har rensat hjärnan lite.

Stallet
I eftermiddag kör jag och Maja till stallet. Nu har det regnat så mycket att det kanske inte går att rida i paddocken :( - det blir så tungt. Då får Maja rida ut en sväng och försöka träna på vägarna istället. Själv tar jag ett varv i den stora hagen med skottkärran och mockar lite skit ;) Så länge hästarna går ute dygnet runt så njuter jag av att inte mocka box - att mocka hage är lite roligare faktiskt. Hur konstigt det än låter.

Burlöv
På tal om stall, så gick Maja i ridskola på Burlövs Ryttarförening. Det är även där hon jobbar helger nu för tiden. Ridskolan är i kris pga den torra sommaren. På grund av de höga priserna så har foderinköpen slagit hårt mot deras ekonomi och kanske inte klarar sig. Synd om alla hästar och alla ungdomar som har ett intresse och en plats att vara på..

Har du en 20-lapp eller kanske 50-lapp över? 
Swisha den gärna till 1234408209 (märk med foderstöd)
Lite kan hjälpa mycket! ❤️

Tack på förhand!


Vi fick även denna vackra blomma i lördags.
Passar perfekt på vår terrass :) ❤️

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...