5 februari 2018

Renovering ovanvåning

Nu har vi äntligen påbörjat vårt projekt
"Ovanvåningen".

Planering
Som alltid när man ska göra någon ändring i hemmet, så krävs det rejäl planering. I vårt fall handlar det om att göra Willes rum större, samt bygga en Walk in Closet (Wic). Utrymmet som vi har idag är fullt av saker - så man får vara fem steg före i allt man gör.

Om nu en byrå som står i utrymmet ska bort, då måste ju dom kläderna läggas någon annanstans - typ i den trädkorgsställningen vi har som idag är fylld av lakan och örngott. Var ska vi då göra av lakanen och örngotten? Jo, då får vi ta ner den ena garderoben från utrymmet och sätta i arbetsrummet och i där ha allt. Mmm, men då måste jag kapa skrivbordet lite för att få in garderoben...

Ni förstår?!

Men, det går sakta men säkert framåt. Skrivbordet är kapat, garderoben på plats och lakan mm också i gardroben. Kläderna ligger i trådkorgsställningen och byrån ligger på uppfarten...

Väggen in till Willes nuvarande rum är riven och vi har städat efter oss. Väggen och skiten ligger också på uppfarten..

Till helgen ska vi börja med golvreglarna :). Spännande!


När jag ändå höll på så möblerade jag om i garderoberna
i arbetsrummet - samt att jag bakade fröknäcke samtidigt hahahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...