15 februari 2018

Alla hjärtans dag och curling..

Jag fick underbara tulpaner av Staffan igår! ❤️
Såååå fina och doftar sååå gott.


Firar ni Alla Hjärtans Dag?
Vi gör inget större väsen av det. Har nog eskalerat lite under åren dock. Men vi köper lite smått och gott till barnen och blommor eller lottor till varandra. Inget annat.
Vi firar gärna denna dag lite varje dag istället :)


Jobba hemma
Det gjorde jag igår. En av alla fördelar med detta är att jag kan träna på lunchen på mitt "eget" gym i kommunen. Lugnt och skönt och knappt något folk. Det gillar jag! Så det blev ett lagom pass, så att jag skulle hinna handla ovan småsaker till barnen innan dom kom hem från praktik respektive skola.

Klippning
Igår var Wille och klippte av sitt långa hår! Han har den där coola frillan med kort överallt utom överst på hjässan där han fortfarande har långt, men i svans :). Modigt och himla bra gjort!

Snyggo!! ❤️

Har dock ingen bild att visa än...kommer kommer kommer.

Vi är stolta också, för i tisdags på Taekwondon lutade sig en förälder fram till Staffan och sa "han är duktig er son"... Naw, det känns så bra i hjärtegropen! Tänk att det finns sådana människor
❤️.

Praktik
5 veckors praktik är snart över för Majas del. Verkligen bra veckor. Arbetsplatsen retar sig lite dock... Varför är Maja inte 18 år så att dom kan anställa henne direkt?! Tja, he he he - ett arbetserbjudande är ju aldrig fel och det dröjer ju bara ett år tills hon får lov att börja jobba. 


Hon fick lova att ringa direkt, så att hon kunde bli timanställd och jobba extra när hon kan.

Är det inte fräckt så säg?
Snacka om att ha valt rätt yrke.
Jobb finns det gott om.

Vi är så stolta över henne ❤️!!



Avslutade mitt pass med att cykla och kolla curling.
Fast jag förstår inget av curling.. Än värre är det när ljudet är avstängt
och man inte hör kommentatorerna.... hahaha..

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...