29 augusti 2017

Smoothie ~Staffans recept kommer här!

Gooood smoothie - bra frukost och/eller mellanmål
Med maginfektion är det inte alltid så lätt att klämma ner mat. Inte heller är det alltid så gott med frukost innan man jagar iväg på morgonen. En smoothie går dock ner lätt. Eller så tar man den lätt med sig på jobbet och äter den när matlusten infinner sig..

En smoothie är 100 gånger bättre än en köpt proteindrink. Här är mer protein. Om du gör den rätt så klart. Mycket bättre att göra en själv och framför allt mycket godare.

I denna har vi:
1 portion

2,5 dl mjölk
125g keso eller kvarg
0,5 dl havregryn
1,5 dl bär

Om man tycker det är för surt, så ta 1 krm vaniljpulver. Fast det använder inte vi, tycker det blev för sött.

~~~~~~~~~~~~~~

Jag jobbar hemma idag också... Inte bra än i magen. Vågar mig inte på mitt dubbel-träningspass ikväll. Får bli en pw så att jag hinner hem om det behövs... 

 ~~~~~~~~~~~~~~

Ha det gott!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...