24 januari 2017

Bilder..



Det här är jag. I lördags. Har försökt lägga på ett filter..lyckades så där..
Rynkorna mellan ögonen kommer alltid att vara kvar...

Nya naglar - check!
Synundersökning - check!
Beställt nya terminalglasögon - check!
Bokat konsultation mage - check!
Bokat klipptid - check!

Jepp, min egen tid går det bra med. Jag har lite fler saker på min önskelista, men jag tar det sen. En sak i taget heter det visst...hahahaha..


Innan vi var på trevlig middag i lördags så smakade vi på en av Staffans
många fina presenter. Den var god!!

Vi har smakat och använt en del av Staffans presenter.
Himla mycket gott och trevligt fick han ju. Vi försöker dokumentera varje sak och upplevelse som han fick. Dels är det kul att spara och dels gissar jag att det är kul för den som gett presenten att verkligen få se att det uppskattas och används/smakas på/upplevs.

Jag hade i alla fall blivit glad!


Ord.. bra ord... att tänka på..

Det finns många ord och meningar i denna, min "bibelbok", som jag läser lite i varje dag. Eller nästan varje dag i alla fall. Många citat upprepar jag för mig själv - det kan behövas i både med- och motgång!

Det är ju sant det han skriver; Ingen kan såra mig utan mitt medgivande.

Klockren! Men, inte helt lätt att tänka på när man är sårad. 


Tulpaner i mängder och i olika vaser.
Härligt!!
Jag fullkomligt älskar tulpaner. Man kan aldrig ha för många tulpaner.
Jag har dessutom många olika vaser och kannor att ha tulpaner i. Det doftar ljuvligt och man får en lite extra längtan efter vår och sommar. 

Det börjar närma sig vår semester. Det är lite mindre än tre veckor kvar. Dessutom är jag livrädd. Livrädd att bli sjuk. Sjuk som gör att vi inte kan åka iväg.
Pga av min rädsla så får jag magkatarr. Är det klokt? Kan jag inte bara leva idag och ta en dag i taget? Precis som jag säger till min dotter att göra? Lättare att säga än att göra själv..... Måste skärpa mig!

Träning ikväll - då tänker jag i alla fall inte!
Kram Eva

1 kommentar:

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...