27 december 2016

Julen mm


Eva Angels foto.
Julafton

Så var själva julhelgerna över.
Det har varit en fantastiskt mysig julafton. Vi har haft julen hemma hos oss för första gången (planerad) och det var så himla härligt. 16 personer var vi (3 blev tyvärr sjuka) och det var full rulle från klockan 13 till efter 22.00. God mat & dryck, julklappar, sova till Kalle Anka, god mat & dryck igen, gröt med mandel (Wille fick den), julklappsspelet, gottebord, skratt och samtal.

Jag njöt verkligen!

juldagen var det BodyBalance till lunch och sedan satt jag och installerade och fixade med Willes nya dator och monterade ihop Majas nya sminkbord.

Jag for som en iller mellan våningarna för att tillfredsställa barnens behov. När klockan var 20 så duschade jag..... Det tog alltså över 7 timmar innan jag duschade efter träningspasset hahahahahahahahaha.

Duschen var skön vill jag lova!

Maja möblerade om sitt rum helt förresten. Blev mycket bättre än innan :).

Natten mellan juldagen och Annandagen stack Staffan och kompis till Puttgarden och hamstrade öl, vin och sprit inför kommande 50-års fest. På dagen var jag och Maja i stallet och sedan var jag bara hemma och pluttrade runt i mjukis och tvättade 3000 maskiner tvätt...

Avslutade kvällen med att se "The Holiday" - min absoluta favoritfilm under julen.
Nu var ju Grevinnan Urd på besök, och vår parabol pallar inte trycket för hård vind och då det var storm hade vi ingen bild alls.... Det blev så klart som värst just när filmen skulle börja, så vi fick låna hem den genom nätet.....

Idag är det den 27 december och jag jobbar.
En helt vanlig dag med andra ord!


Ha det gott!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig julhelg. Jag har också jobbat idag, jobb imorgon igen sen är jag ledig. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...