4 november 2016

Hotell Kramer

Alltid värt att läsa några väl valda meningar :O).



Så var det fredag igen - hurra!
Jobbar hemifrån idag. Wille ska få lov att vara lite ledig på sitt höstlov och bara göra ingenting. Jag kan ju inte roa honom när jag jobbar här hemma - men han kan ha kompisar hemma eller åka bort till kompisar. Han leker för fullt just nu. Härligt!

Det regnar och är riktigt höstruskigt ute idag.
Kallt som fasiken blir det i vårt blåsiga 70-tals hus .... det blåser liksom rakt igenom. Men, jag har tänt en brasa och nu är det varmt och gött här hemma. Skönt att gå ut och hämta en kopp kaffe och sätta sig vid brasan och njuta några sekunder innan jobbet kallar igen.

I morgon ska vi ha "en dag på stan" jag, Staffan & Wille.
Vi åker in till Malmö och så går vi på stan och shoppar, käkar god lunch, besöker Buttericks plus lite andra roliga affärer och så checkar vi in på Hotel Kramer vid 14-tiden. Där ska vi bada och njuta av badkaret och förhoppningsvis fina rum.

Jag ska ta mig en lite rundtur faktiskt. Helt själv ska jag gå på alla våningar och se hur det ser ut idag. Jag jobbade som frukostvärdinna här när jag var ung (kommer inte ihåg hur gammal jag var...) och då var bara den ena sidan renoverad. Nu tror jag båda är fina - men jag gissar att dom ser olika ut. Men, det ska jag ta reda på.
Kanske jag stöter på Anna. Anna är självaste Anna Kramer som tillsammans med sin man Fritz Kramer drev hotell Kramer från 1863.

Hon sägs spöka......!


Ha en härlig fredag
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...