19 september 2016

Brågarp

Brågarps kyrka

Dans & kyrka
I lördags så började Wille på sin träning igen. Förra terminen varken lämnade eller hämtade jag honom, för då var vi alltid i stallet. När "vår" pålle kommer hem igen från betet så ska vi inte vara där på helgen (i vanliga fall), så nu kan jag agera taxi varje gång :o). Det är 50 minuter, så det känns onödigt att åka hem och vänta och sedan dit igen. Så man får ju antingen gå en runda eller kanske passa på att handla.
Men i lördags så gick jag och Staffan en sväng under tiden. Vi skulle ta en rejäl PW, men hamnade i vår kyrka. Den är ganska nyrenoverad och vi har inte varit där på ett tag.

Vi satt där en stund och pratade lite och mindes tillbaka till både bröllop, två dop & Maja läste till sin konfirmation här. Bröllopet där många, numera bortgångna familjemedlemmar, var med.

Den är fin lilla kyrkan. Kanske en aningen stel nu efter renoveringen. Men fin. 
Tände två ljus och tänkte på våra nära och kära. 

Djupt & härligt!!

Kvällen tog vid och vi gick bort till goda vännerna Linda & Henrik och sedan vilade det inga ledsamheter eller djupheter. En härligt rolig och trevlig kväll! Tack!

Klorin
Igår luktade jag mest klorin hela dagen faktiskt. Hade bestämt mig för att klorinskrubba vårt badrum, men framför allt vår dusch. Det blir ju så äckligt efter ett tag med tvålrester och annat. Det enda som tar bort det är klorin. Det blir vitt och fint igen. Men det är ju ett jä-la jobb.. Fy fan alltså. Varenda kakelplatta skrubbas.
Men, jag blev nöjd! Dagen till ära hade jag och Maja dessutom varit på Ikea och shoppat nytt duschdraperi, så det satte jag upp - tände lite doftljus (för att minimera simhall-känslan) och dimmade ljuset. 

Jag tror jag gick dit och tittade nöjt minst fem gånger på kvällen.


Tre snabba:
1. Vi har sjukstuga hemma...
2. Jag kämpar med min axel
3. Hösten kom idag


Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...