29 augusti 2016

Den arma armen

Det var en härlig måndag morgon!
Fast egentligen tog jag foto från fågelskiten som lyckats komma dit några timmar efter att jag putsat fönsterna...

Carportshäng!
Inte helt klar, men halvvägs i alla fall :)

God mat, god dryck och fantastiskt härligt sällskap hade jag i fredags när jag var hemma hos Malin med familj. Tänk att man kan träffa nya vänner på träningen :).

Hej!!
Så var det måndag och en helt orörd vecka finns framför oss. Kanske har du mycket planerat, kanske inget allas, kanske är det frivilligt eller så är det inte med mening. 

Bestäm dig i alla fall för om du vill ha en bra eller en dålig vecka 
- Det är bara ditt val, ingen annans!

Så var det det här med min arm...
Var ju hos sjukgymnast förra veckan och fick konstaterat att jag har "Muskelfäste-skada" i den långa biceps ursprung. Fästet sitter "bakom axeln" och gör ont i armen.. Troligtvis hade jag lyft för tungt och min muskel klarade inte det.. (helt sant, vet precis när det hände..skulle kanske slutat med den övningen när det gjorde ont....) Men, det braiga är att det går att fixa :o). Jag ska bara;

1. Stretcha minst 5 gånger om dagen..
2. Träna upp musklerna minst 4 gånger i veckan..
3. Friktionsmassera 2 minuter 2 gånger om dagen (aj...har blåmärke...)
4. Dränka axeln i Voltaren eller typ..
5. Få ultraljud- och akupunkturbehandlingar under hösten

Om jag nu sköter detta exemplariskt så är det förmodligen läkt och klart till jul.......
"Nu är det jul igen, ja nu är det jul igen...." Hu!!  

Oavsett kan jag fortsätta med min träning och det är jag himla glad för. Jag vet "hur ont" det får göra nu när jag tränar och gör det mer ont blir det skadligt. 
Kände stor skillnad igår när jag tränade Bodypump. Jag "hittade rätt" och det var skönt.

Ha en härlig måndag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...