11 juli 2016

Huvudbry...

TV-bänk kan även fungera som kattsäng..
Fast vi fick ta ner honom, för han satte på och stängde av
Tv´n hela tiden med svansen :o)


God måndag!
En vecka kvar att jobba, sedan har även jag semester och gissa om jag tycker det ska bli skönt?!

Vi har haft en lång och härlig helg. Staffan var ju i Köpenhamn i fredags med sina arbetskamrater och jag och barnen var på kalas. När man hittar på något på fredagskvällen tycker jag att helgen känns mycket längre! 
 
Vardagsrum
I lördags hade vi bestämt oss för att "inte göra ett skit" eller "göra det vi känner för". Så jag började med att åka och fixa naglarna och byta linne och ändra armbandet på min klocka. Efter lite lunch hemma så fick vi ett ryck...
Vi körde till Ikea och handlade matta, soffbord och tv-bänk. Tre saker som vi retat oss lääääääääääänge på där hemma. Nu fick det vara nog.

Så nöjda!!
Jag tog ett "före" foto och skulle i morgonsolen nu på morgonen ta ett "efter" foto.. Men där låg dottern och sov i soffan.. Kändes inte riktigt som en bra bild (för hennes del..hahahaha). Det får bli vid ett senare tillfälle.

Igår när vi tog tag i tv-bänken så fick vi huvudbry... Jag brukar aldrig ha problem att montera ihop Ikea-möbler - men jag fick frispel igår. Vi fick inte ihop det på flera timmar. Vi var helt sega i huvudet och förvirringen total. Jag ställde till och med in min träning - för vi kunde ju inte bo i kartonger och halvmonterade möbler hela kvällen - och EM-finalen i fotboll ville vi ju se!

Usch.

Men, det gick. 
Trots att det fattas en skruv (morr....) och trots att vi köpt fel saker... (morr x 2 och fick åka tillbaka till Ikea). 
 
Serier:
I helgen fixade vi dessutom Netflix-konto. Så nu kan vi också kolla alla serier som alla pratar om. Både på gott och ont. Vi började med "Bron". Vi har aldrig följt den då den sänts på en "inte-bra-tid" för vår del. Men, i helgen såg vi 6 avsnitt. Bra! Vi fortsätter.

Tre snabba:
1. Satan vad det åskade och blixtrade igår.
2. Jag vaknade med en grotesk huvudvärk.
3. Åh, vilket fint vardagsrum vi har :)

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...