11 april 2016

Aprilträd och matbord

Trädallén i April en solig dag! Härligt va?

Matbord.
Länge har vi suktat efter ett runt matbord. Det är ju bara såå mycket trevligare att sitta vid ett runt matbord och samtala. Man ser ju alla och kan prata med alla.

Lika många gånger som vi varit på väg att köpa ett runt bord, så har vi ångrat oss och tycker att det vi har är snyggt och bra.

Den största anledningen till att vi ångrar oss är för att det är så gräsligt dyrt med borden vi hittar.... Inte fasiken vill man lägga hur många tusentals kronor för ett bord?? Ja, inte vi i alla fall.

Nu har vi hittat ett snickeri som gör det för halva priset mot vad vi hittat. Dessutom blir det handgjort och i exakt det mått vi vill ha... 

Förstår ni att tankarna maler nu hemma i det Angelska huset?

I går mätte vi och hummade och mätte igen och hummade lite till. Jo, ett sådant vill vi ha. Det är dock ca. 4 veckors leveranstid, så vi hinner ju packa ihop det gamla och sätta ut det i förrådet (eh...där har vi ingen plats) om vi ångrar oss....

Kram och hej!
//Eva


2 kommentarer:

  1. Så bra att kunna måttbeställa. Det borde man göra oftare egentligen. Det blir ju anpassat på ett annat sätt. Vi har just köpt en säng. Den kommer om ca 3 veckor.

    SvaraRadera
  2. Runda matbord är så mysiga. Jag önskar mig också ett, men det får vänta. Måste köpa en soffa. Den förra gick sönder... typiskt.
    Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...