18 april 2016

Fasadmålning hela helgen.

Staffan på plats!

Nu är fasaden svart istället för mörkgrönsrester..

Båda mina pågar målade :)
Framsidan blev nästan helt klar. Däremot blev vi ju klara med
byggställningen - och det var målet!!
Jag och Maja hann så klart med en tur till stallet också.
Jag fick mig en rejäl powerwalk och Maja red.


Hej!
Så var denna helgen till arkivet.
En händelserik helg med tanke på att vi hann med så mycket mer än vi planerat faktiskt.

Båda fasaderna är nu målade och klara inför altan-taks-bygget på lördag. Ser sååå mycket fram emot detta. Har faktiskt längtat efter detta tak sedan vi flyttade in i huset och det är snart 8 år sedan.

Men innan dess, ska vi hinna med en arbetsvecka med allt vad det innebär. Nu har jag snart avverkat måndag. Blir inte många knop ikväll. Vi känner oss ganska slitna faktiskt efter helgen. Hem och laga mat och lägga sig i soffan och snacka med barnen lite.

Maja har börjat på sin prao. Dvs hon är tillbaka på sitt gamla dagis..förlåt förskola. Undrar såå hur hon har haft det. Är lite "rädd" för att hon ska dra hem en massa infektioner nu bara....hu....man glömmer ju aldrig småbarnstiden.

Ibland undrade jag "har jag jobbat denna vecka eller bara vabbat?".. 

Wille har nu bara 2 nationella prov kvar - sedan ska vi fira med tårta! Eller nä..han tycker inte om tårta.. Vi får nog fira med chips...hahahaha och CocaCola...hahahaha..

Ha en skön måndag!
Kram Eva



1 kommentar:

  1. Härligt när restaurering av huset börjar gå framåt. Och att ni håller tidsplaneringen. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...