5 april 2016

Axelproblem & ställningar

Rosor i hallen piggar upp vilken vardag som helst

Tänk att min axel fortfarande gör ont.
Fast nu är det på ett annat ställe... Inflammationen i muskelfästet i armen är nästan helt bra nu. Väldigt känsligt så klart, så jag tränar inte med tyngder - men på bättringsvägen.
Men, för att inte belasta armen, så har jag ju arbetat med axeln och skulderbladet.

Förstå vilka pärlband med STORA knutor jag har 


.

Min kollega är som tur var utbildad massör och bor, hör och häpna.. hahaha, två kvarter ifrån mig. Så jag har tassat dit två gånger nu och blivit "misshandlad". Senast igår. Måste få rätt på det.

Ni kan ju se mig räfsa gräsmattan i helgen... Inte med armen då utan med axeln.. Bra jobbat Eva, bra jobbat... Men fint blev det !

Nu har vi bokat in dag till en byggställning.
Med byggställningen på plats kan vi (eh...läs Staffan) måla färdigt hela fasaden på båda sidor av huset. 14 meter upp blev lite väl högt att stå på stege. Man kan klara det, men då jag själv inte kan gå upp på en stol knappt, så kan jag inte heller begära att Staffan ska stå där uppe och svaja.... nä fy fasiken - det är det inte värt.
Att hyra en byggställning var inte så dyrt, så nu har vi bokat en sådan till nästkommande helg.

Vårt tegel ska, när andan faller på och plånboken tillåter, målas vit. Kanske denna sommaren, kanske inte.


Helgen efter det har vi bokat snickaren.
Här ska det byggas altantak så att det står härliga till. Jag ska ta före- och efter bilder. Både på fasaden och på altantaket. Tanken är att det ska vara klart till Majas konfirmation. Då får man börja i tid..


Ikväll är det först en snabbis till stallet och sedan ska jag träna BodyBalance. Ja..jag ska göra övningarna som inte gör ont .

För övrigt så håller lillkillen på för fullt med sina Nationella prov. Han går i 3:an. Usch, jag tycker inte om dessa nationella prov. Är ju bara prov för lärarna - inte för eleverna. Snacka om att stressa upp barnen. Prov är bra, men prov varje dag är inte bra.

Kram och hej!

Lewis ser ut som en kamel på detta foto... hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...