23 mars 2016

Musklerna.....

Min fina Wille


Hej min vän.
Jag är hemma min andra dag... Är sjuk och eländig och har väldigt ont i min axel pga muskelinflammation. Sitter här i fåtöljen med en kylande handduk på mina varma muskler. Ska försöka ta mig iväg och köpa ett kylande liniment. Tyvärr har jag inte kylt min svullnad innan, jag har lyssnat på andra som säger att jag ska värma och mjuka upp. Det är ju helt fel, och egentligen visste jag det sedan den gången för hundra år sedan som jag fick nackspärr. Då la jag in en blöt frottéhandduk i frysen, lät den bli iskall och hård och sedan formade jag den runt min nacke. På rek. av läkare så klart!

Nu har jag gjort likadant.
Den är snart varm igen, min handduk. Då lägger jag in den i frysen igen.

Idag är Wille hemma med mig. Det är ju påsklov här i Skåne. Wille har varit hos farmor i två dagar och haft mysigt och trevligt. Men, idag är han här hos mig och är ute och kör just nu. Han är glad min lille påg för vi håller på att göra hans rum lite mer "coolt" och inte "pojkigt". Vi har målat väggar och ändrat om. Vi ska handla lite saker, men vi tar en sak i taget.

Maja hör jag knappt ifrån :o). Hon är med sin kompis Smilla och hennes familj och deras vänner och åker skidor i Idre! Första gången på skidor för Maja och det verkar som att hon har jättekul!! På lördag kommer hon hem och då hoppas jag hon har en stund över att berätta ;O).

Nu ska handduken in i frysen igen.... Kanske en dusch är på sin plats, jag luktar inte hallon direkt...hahahaha.... Ikväll ska vi på cirkus. Det blir till att stoppa i sig värktabletter, för detta har Wille längtat efter länge och jag har inte mage att säga att det inte blir av för att jag är sjuk...

Ha en skön onsdag!
Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...