27 mars 2016

Homemakeover

Willes rum när vi målat väggarna ljusgrå istället för mörkblå.
Ny grå matta, svartmålade lådor under sängen.
Nya kuddar och ny gardin.
Äntligen hittade jag ett stort W i plåt.
Detta har vi spraymålat i svart enligt Willes önskemål.
Hej min vän!

Wille hade ett önskemål.
Han ville också göra om i sitt rum. Storasyster har fått ett kanonfint rum med både sovavdelning och TV-avdelning som blev mycket mysigt. Wille ville också göra om.

Så klart, sa vi.

Först möblerade vi om lite. Bara det lyfte rummet rejält. Jag köpte nya gardiner och nya kuddar och Wille blev himla nöjd. Sedan asade vi ut alla möbler och målade över den mörkblåa väggen till ljusgrått och helt plötsligt blev rummet inte läskigt längre (som W faktiskt tyckte).

Igår tömde Staffan lådorna under sängen och spraymålade dessa svarta - likaså det stora plåt W, som vi äntligen hittat.

Idag körde jag och mamma till Ikea och köpte en ny grå matta.

Ah, vilket lyft! 

Nu är det lite småfix kvar (nya kuddfordral - svarta - till ryggkuddarna bland annat) och sedan är rummet klart för denna gång. Ska ta bättre foton nästa gång.

Nu; Mästarnas Mästare på svt1.

Ha en fortsatt skön Påskdag!
Kram Eva

ps. Nu har även utesäsongen börjat och husfasaden är på väg att målas om! ds



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...