26 februari 2016

Svart bricka


Förlåt.
Jag är inte så bra på att ta foton med min telefon...Orkar inte ta fram den fina kameran heller just nu. Ni får hålla tillgodo med detta .

På lunchen idag körde jag till DollarStore. Lågprisvaruhuset i kommunen. Himla bra ställe det där. Där hamstrar man hygienartiklar med mera. Just för den sakens skull behöver vi absolut inte åka till Ullared. Vi åker 4 minuter bort. 

Ibland blixtrar det till i affären och det dyker upp något "den-här-måste-Eva-bara-ha". Det hittade jag även denna gång. Det blev den här svarta "brickan" - eller vad man nu ska kalla den. Den är svart och tung och jag är nöjd. Den är placerad på matbordet. Ska införskaffa mig snygga vinegrette-flaskor och dressingflaskor som passar till. 

Har inte hittat dom än bara. Vill att dom ska se ut på ett speciellt sätt.. Vet inte om det finns, men det finns i min hjärna...


Sportlovet slut.
Idag är sista dagen på sportlovet. Lite synd, för det är skönt för barnen att vara lite ledig. På måndag börjar stressen igen. Fast innan dess har vi helg och framför allt FREDAGSMYS .

Ikväll kommer mamma. Vi käkar så klart tacos och dricker lite vin och sedan bänkar vi oss i soffan och tittar lite på tv och myser. Det är skönt med kvällar tycker jag.  Har vi dessutom tänt en brasa och jag har fått på mig flanellpyjamasen och raggsockarna - ja då är det ren lycka!

Men bäst av allt är så klart att ha familjen samlad - och det har jag nästan ikväll... Sällan jag har tonåringen hemma en fredag kväll nu för tiden....Kunde ju varit mysigt, men vem vill som tonåring sitta hemma med sina mossiga föräldrar? Ja, jag ville det inte på min tid i alla fall....
 
Jag får pussa lite extra på Wille så länge han håller sig hemma.


Trevlig fredag!
Kram Eva






1 kommentar:

  1. Kul när man hittar fynd! Härligt!
    Önskar dig en fin helg innan skolan kommer igång igen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...