29 februari 2016

Skottår och hudvård

Det är jag bakom masken...

Jisses.
Det är redan måndag igen. Skottdagen dessutom.
Idag firar mina fastrar sin 15-års dag :) - fast då i vanlig människoår så blir det 60 bast!

Grattis på födelsedagen Åse & Lilli!!


SPA.
Igår gjorde jag ett eget litet spa hemma i mitt badrum (ändå var jag inte där längre än vad vår tonåring brukar vara en normal dusch...) Fast utan massage... synd.. Skrattade gott när jag läste på baksidan av ansiktsmaskens förpackning "Luktar och ser gott ut, men ska inte ätas!" Visst är det en härlig mening, jag blev så glad. Tur jag läste så att jag inte åt en bit..

Igår köpte jag nya ansiktskrämer också. 
Det var natt- dag- ögon- och serumkräm med för oss 40+.. 
Jag skulle gärna vilja lägga tusentals kronor på mitt utseende, men för det första har jag inte pengar till det och för det andra så undrar jag om dessa hiskeligt dyra produkterna är så himla mycket bättre än dom som ligger i "normalpris". Någon som vet?

Mitt köp igår, bortsett från rengöringsmjölken...
Jag köpte i alla fall Apoliva från apoteket. Doftar gott (måste dofta, jag klarar inte av att ha krämer som påminner om sjukhusmiljön...) var i fina förpackningar och kändes underbart sköna i ansiktet! Vi får väl se efter att dessa är slut, om jag "går upp ett snäpp" i prisklass. Har provat det också, men ser ingen skillnad på min hy.. Lika grå och trist som alltid ha ha ha ha ha ha. 

Måste och vill dock lägga lite pengar på någon ansiktsbehandling och så fortsätta min behandling för oönskat hår... Jag gav ju upp, tyckte inte det gav något resultat alls.

Är det någon som kan rek. ett ställe att få bort oönskat hår på?
Alltså inte VAR på kroppen, utan ett företag och tillvägagångssätt..... hehehehe

Ett sätt som fungerar och tar bort det för alltid!!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Hej hej!

    Det finns väl apparater att köpa typ på Elgiganten som tar bort oönskat hår permanent. Fast det är nog en ganska så lång prosess och apparaten kostar någon tusenlapp.
    TROR JAG, haha!

    Sv; Min header är en gammal som jag bara slängde in nu igår... Jag vet inte vad typsnitten heter men du hittar dem på picmonkey.se:)

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...