21 januari 2016

Frosten

Från en iskall men fin skolgård i morse.

Det kallt nu om dagarna...
Det har dessutom hållit i sig i flera dagar. Bra ändå, för då dör ju skadedjuren vad jag vet. Nu måste ju många getingar, mygg och annat "mög" ha dött ut ordentligt inför nästa sommar. 
Eller?

Skönt i så fall. Man får ju försöka tänka positivt när man bultar på sig det ena lagret med kläder efter det andra och ändå fryser.. Kolsvart på morgonen och bitande iskallt. Så kallt att näshåren fryser i näsan när man andas in.     Häcken fryser fast i bilen om man glömt parkeringsvärmaren (jepp, sådan har jag hurra!) och tårna känner jag inte om jag råkar stanna ute några minuter för länge..

Ett bra sätt att inte frysa är att träna :o). Två dagar i rad har jag BodyStepat - jätteskönt. För att inte snacka om att det är jättekul.

Tänk om nu hjärnan hade kunnat fatta att maten också ska anpassas efter träningen. Dels måste jag äta rätt innan träningen och sedan måste jag ju äta något efter. DÄR räcker det ju sedan. Men nä nä...min hjärna fattar inte att jag är mätt och belåten och inte behöver äta mer.

Kanske när jag kopplat det, så går jag ner mina kilo.

Ja ja ja - nu vill jag ha vår och flipflops..

Kram Eva
Samma utsikt (nästan) från i våras och från idag..
Jag föredrar rapsfälten - vad föredrar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...