2 januari 2016

Det blev bra :o)

5-rätters meny & goda vänner gör att nyår blir bäst!
Vår nyårsafton var himla mysig och trevlig och
Li & Tomas hade fixat supergod mat. Festen hade vi hemma hos oss. Kvällen gick i rasande tempo
och för första gången vann tjejerna i musikquiz som Tomas alltid fixar :O).
Han är bäst! Jag är ganska dålig på musik.

Jag kommer aldrig ihåg vad artisterna heter när jag hör låtarna. Jag känner så klart igen alla låtar och sjunger glatt med... men minnet är inte det bästa. Denna gång kunde jag dock briljera med två - tre svar.. hahaha. 

Vi mådde förträffligt när vi vaknade på nyårsdagen. Så vi städade undan det som var kvar
från firandet och sedan tog vi minsann tag i julen också. Vi tog helt enkelt bort den.
Allt förutom en ljusslinga som vi behåller nu i denna mörka årstid. Lite mysigt får man ju
ha ändå. Det blir lite "kallt" och "kalt" när mysbelysningen försvinner.

På kvällen gjorde vi egen pizza och tittade på näst sista Harry Potter filmen.
Nu har vi snart sett alla 8 under jul- och nyårshelgen. Wille fick dessa filmer i julklapp
och det var ju tur....så att vi har haft något att titta på hahaha..
Idag började jag lördagen med ett BodyAttack-pass. Det var tidigt i morse och det tog emot ganska mycket...Dels för den arla morgonstunden och dels för att jag fortfarande är lite förkyld och inte helt 100%. Men, jag måste ju testa gränserna så träna bör man. Kanske skulle haft långa träningsbyxor på mig, för satiken vad kallt det var i morse...brrrrrrrrr...

Efter träningen körde vi in till mamma och från henne körde jag och Maja till stallet. Det var hödag och jag fick tränat lite till...35 höpåsar skall packas och till slut blir man lite svettig..

Nu sitter jag, igen, bänkad i soffan. Vi har sett JVM och Sveriges match :O). Nu kollar vi även Canada-Finland och håller på Finnarna. Det är ju bara sååå kul när Sverige möter Finland, så hoppas det blir så i semifinalen.

Tror minsann att vi avslutar denna lördag med sista delen av Harry Potter. Det låter väl som en god idé.


Kram Eva
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...