15 december 2015

Migrän

Vi har upptäckt att vår lille påg Wille har migrän.
Eller ja, jag är ju ingen doktor direkt, men han har precis samma symptom och tillvägagångssätt som sin kusin. Jo, jag får väl ta honom till en doktor en dag. Men just nu behövs det inte.


Han får äckligt ont i huvudet. Kan inte med höga ljud, vill inte se starkt ljus och klarar inte av dofter... Efter ett tag kräks han av huvudvärken. Han får en Alvedon. Lägger sig och sover någon timme. Sedan är allt över. Ett tag därefter är han lite snurrig och matt - men förövrigt frisk!


Tyvärr inträffade detta igår på eftermiddagen. Så vi fick inte se något Luciatåg i går kväll - vi var hemma med Lilleman. Lite sorgligt med tanke på att vi nu inte vet om vi någonsin får se honom i ett luciatåg *snyft*. Men, men det finns värre saker - han får vara jultomte hemma och på julafton i stället! Som tur var hann han lussa på skolan i alla fall för alla elever och lärare.


Men som sagt, jag är ju inte doktor - så för att säkerställa att han inte har någon magsjuka så har vi honom hemma idag. Det innebär att jag jobbar hemifrån.

Wille sitter/står mitt emot mig och fixar och donar och i mitten... Ja, i mitten trivs kungen av familjen. Den ena katten Rambo.


Kram Eva


Rambo & Wille

1 kommentar:

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...