4 november 2015

Halloween

Halloween är över.
Det vet jag. I alla fall enligt almanackan. Men i vår värld så är det Halloween på lördag! På lördag ska vi ha halloweenfest med allt vad det innebär. Utklädning av både hem och oss själva. Ska bli skitkul faktiskt. Flera år har vi ifrågasatt varför vi inte har fest. Det är ju ett perfekt tema.

Men, det slutar alltid med att det är jobbigt. Jobbigt och framför allt dyrt att fixa och trixa med. Fast i år var vi ute i god tid och började med en "save the date" för att se till att våra vänner inte bokade upp sig på annat denna kväll. På denna fest bjuder vi på fördrink, försnacks, buffémat och ett litet dessertbord. All dryck får var och en ta med sig - både till vuxna och barn. Vill sedan barnen ha något speciellt till sitt lördagsgodis så tar man med det också.

Så har vi gjort innan. Det fungerar jättebra! Fast om vi ska anordna fler fester (vilket vi gärna vill) så tror jag faktiskt att man får betala en summa per familj. Då kanske vi kan ha fler fester! Samt att andra också känner att dom vill och orkar ordna fest.

För håll med; Det är ju jättekul att träffa sina vänner och ha en rolig kväll!


Foton och annat skoj får ni efter helgen.

Go kväll!
Kram eva

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot bilder från kvällen! Vi gör inte vårt så avancerat utan mer som en kul grej och det är fantastiskt.
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. Roligt med fest som har tema. Och Halloween tema är ju superkul!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...