1 september 2015

Morgon

Wille på väg till skolan, stilleben i trädgården och vår fina flagga.

Morgonstund
1 september. Det innebär att det är numera höst. Tja, det var inte kallt i morse, det regnade inte utan det var faktiskt en fin morgon med sol. En, på bloggspråk, krispig morgon! 

Sjuk
Maja är tyvärr fortfarande sjuk, så det blir ingen hopplektion ikväll :(. Några gånger har Maja nonchalerat att hon känt sig dålig och ändå varit med på hopplektionen. Förra gången hon gjorde det fick hon rida fram till ridläraren och be henne ta emot henne när hon föll ner från hästen (något hon inte kommer ihåg..) och sedan fick jag gå in och hämta henne och lägga henne ner. Det är SKITFARLIGT att träna med infektion i kroppen! 
Det gör hon aldrig om....

Föräldramötet
Det var ett bra möte igår. Wille har bra lärare, bra skola som satsar på att se till så att barnen mår bra, har det bra och tycker om att lära sig och som dessutom lägger in läxhjälp utanför skoltid för att alla barn ska få samma förutsättningar. Plus många andra förmåner och fördelar - fantastiskt!
Jag är väldigt nöjd!

Kvällens aktivitet: Träning (kan jag ju göra nu när Maja inte ska rida) - Härligt!

Ha en skön tisdag!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Hej vännen här har vi också sjukstuga inklusive mig så ingen träning här :(
    Hoppas hon mår bättre nu !
    Och du jag kan verkligen rekommendera den skolan dom har lugn och ordning !!!
    Lillskruttan har 50 min bussresa till skolan istället för dom 10 min hon skulle haft till skolan här men hon vill Absolut inte tillbaka !
    Hon behöver också lugn och ordning !!
    Gå in på IES och se vart närmaste skola finns hos er :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...