28 september 2015

Kalasat

Finaste!
I lördags fyllde vår fina son 9 år. 
Stora killen nu..jisses vad tiden springer iväg. Han hade beställt en "rund macka" med ost och gurka och ett stort glas med äpplejuice.. Inga konstigheter här inte - lätt att tillgodose :o).
Vi sjöng fint (?) för honom på morgonen och sedan åt vi en god frukost ihop.

På eftermiddagen kom tjocka släkten och kalasade med oss. Himla trevligt! Till middag hade Wille beställt hamburgare med pommes - så det var vad släkten fick äta. Istället för tårta var det glass med maränger, choklad- och kolasås och strössel och en jättestort fat med blandgodis. Ska se om jag får ihop lite foton ikväll.

Tack till alla!


Häst
Får jag presentera "Don Lewis" snart 3 år. Majas fina medryttarhäst. Vilken prins :O)! Julia (som äger Lewis) provred honom i fredags (är inte inriden än) och i går löslongerade Maja honom. Det kommer att gå sakta men säkert framåt - ingen stress här inte. Just nu tränar Maja på att visa att det är hon som bestämmer - övar lydnad mm. Ska bli så kul att följa denna påg. Tack Julia för att vi får vara med!

Kvällens aktivitet: Läsa med Wille & stryka... Förstår inte varför jag stryker allt på en gång. Många stryker när dom ska använda klädesplaggen - men det orkar inte jag på morgonen... inte heller kvällen innan... Man får helt enkelt hoppas på något bra på TV samtidigt.

Ha det gött!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...