21 augusti 2015

Gott, fredag & nervöst!

Grillad flankstek med chimichurri
Visst ser det smarrigt ut? Lite som en bild man associerar med fredag!

Det finns ett visst ord som gör att jag mår lite bättre än andra dagar. Det ordet är: Fredag.
Med ordet fredag kommer så mycket bra tycker jag. Oftast i alla fall. Det är veckans sista arbetsdag (för mig) och jag vet att jag är ledig i två dagar och kan, ikväll när jag kör härifrån, njuta lite extra.

Ikväll ska vi grilla. Det var faktiskt ganska så längesedan vi gjorde det. Tappade sugen faktiskt. Men, med det fantastiskt fina vädret vi har så blir vi allt lite sugna igen. Ett gott rött vin och en god köttbit är vad jag skall inmundiga ikväll. Mums vad det vattnas i munnen!

Ikväll är Staffan chaufför till Maja och en bunke kompisar som ska in (och så klart även hem!) på Festivalens sista dag och se en massa band som spelar. Som vanligt har mamma-Eva ont i magen (gulp...nervös...iiiiii...hemskt...nervös) för att hon ska vara där så länge.. Tycker egentligen att hon är för ung.. Usch ja. Men, när jag själv var 14 år så var jag där varje dag. Å andra sidan bodde jag precis bredvid - men jag var ute länge jag också så jag ska inte säga för mycket.

Nä, vet du - nu ska jag fylla på koppen med ytterligare lite kaffe och jobba två timmar till.

Trevligt fredagsmys!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...