10 juni 2015

Tomheten

På något sätt känns det som en tomhet när alla aktiviteter och skola och läxor med mera slutar. Förstår du vad jag menar?

Maja har sin ridning och jag tycker det är jättekul att följa med. Nu är terminen slut, och det blir skolridning först till hösten igen. Annan ridning blir det så klart - inkl. träningsläger en vecka i sommar. Jag skriver träningsläger till ridlägret, för det är det verkligen. Man är tvungen att ha målsmans tillstånd att slippa fysträningen på kvällen efter två hårda ridpass på dagen... hurra! Älskar bra träning! Fast där är jag ju inte med så klart.



Wille har inga aktiviteter. Han har inte hittat "det" än. Eller rättare sagt, han vill inte gå och träna det han tycker är kul för "dom kan inte" ordentligt. Wille är en hejare på att dansa. Han dansade/uppträdde på invigningen av den nya skolan och på skolavslutningen ska han dansa/uppträda. Men, att gå och träna det har han inget intresse av.

Men med Wille blir det tomheten efter läxläsningen varje kväll. Det är ganska mysigt ändå att sitta vid köksbordet och göra läxor ihop.

Nu närmar det sig skolavslutning. Den är i vår kommun på fredag. Tror ni dom längtar?!

Det tror jag ;). Jag tycker också det ska bli skönt för barnen att få sommarlov och slippa läxorna för några veckor.

Med andra ord har vi bara några få aktiviteter som vi är involverade i.  Men tänk på dom familjer som har aktiviteter varje vardag och varje helg - nu får dom ju jättemycket tid till annat! Kul för dom :o)!

Är ni fullbokade varje kväll?


Kram Eva





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...