21 april 2015

Annorlunda är ledordet för dagen.

Det har varit en annorlunda dag.

1.
Började med utvecklingssamtal med och för Wille - gick jättebra. Stolt mamma!

2.
Fortsatte med besök hos Naprapaten pga nacksmärtorna och huvudvärken. Det var en annorlunda upplevelse. Jag har dock varit hos henne innan (skitbra!) men för det första så körde jag till hennes gamla adress... PANIK! Nu skulle jag komma försent, men hon var ännu senare..puh!

För det andra så hade jag på morgonen råkat skvätta makrill i tomatsås i hela ansiktet så jag var övertygad om att hela jag stank - jag kände det ju...

För det tredje så sökte jag för nacken, döm om min förvåning när Lotta började med fötterna...Hrm...skulle kanske ha tagit på mig ett par hela strumpor då..fniss....Tänkte kanske inte fötter när jag hade ont i nacken.

Hela jag blev "omknakad" och jag fick övningar och banningar och träningsförbud på två dagar. Dessutom fick jag "lova" att inte göra "plankan" då den är rena döden för höfter och framför allt ryggen (okej, det var kanske inte så jobbigt att lova just det...hahahahaha och ja alla tycker och säger olika i denna fråga. Men jag väljer att tro på naprapaten faktiskt)

För det fjärde så var ett besök hos optikern mitt första mål, då det är bråttom att få glasögon så att jag kan fokusera på att stå och sitta rätt och inte skjuta fram hela huvudet och hakan för att jag inte ser ordentligt...Men ÄRLIGT, så dåligt ser jag inte...eller jo, det gör jag nog... När jag bokat synundersökningen på nätet och skrev ut bekräftelsen tyckte jag dom var taskiga som skrev så otydligt och litet...hahahahahaha....*hrmpf...*.

3. 
Dagen fortlöpte med allehanda arbetsuppgifter inkl. besök i nya lokalerna - whohoooo!

4. 
Efter jobbet var det dags för stallet och utehoppträning för Maja. Träning i parken och jisses så glada hästarna var då..och pigga.. Se filmer nedan :)




5.
Lagom till att jag sagt godnatt till Wille, bytat om till pyjamas :o) och bänkat mig i soffan, så såg jag ett inlägg på FB om Missing People och en dam från min kommun. Skickade in mig och Maja i bilen och var ute och letade i nästan två timmar. Vi hittade inte henne, men det gjorde en god vän till oss som också var ute - glädjande besked och jätteskönt!

Vi firade med en mjukglass. Tja, inte jag utan Maja.

6.
Nu ska min annorlunda dag gå och lägga sig.

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Det var inte lite saker.. och du det där med glasögon känner igen det ..har tom varit hos optiker.. och jag har gammelsyn.. haha
    inte undra på att jag inte ser vad som står på telefonen på morgonen..måste vakna först…
    Träna försiktigt nu !"!
    Nacken och huvudvärk är inte inte kul ..en som har samma
    har fått en lite övning för nacken som hjälper när jag gör den.. men så är det just det ..gör den också…
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  2. Oj vilken dag. Hoppas att du fick sova gott och att dagens dag varit annorlunda ;).

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...