30 mars 2015

Blä för tradhumör...

Pimpade brickan ytterligare lite. Denna gång med gula ljus..
Det artar sig!
Go kväll på er.

Jag har aldrig reagerat (vad jag minns) innan på att jag blivit av med en timme. Hade skitsvårt för att komma upp ur sängen i morse. Berodde säkerligen på att det ju helt plötsligt var mörkt ute :o(.... igen. Sedan gick jag som en zombie fram till lunch. Ja, jag var nog inte mig själv då heller för jag gjorde en inbetalning till en avbetalning (?) och tryckte dit en 0:a (nolla) för mycket så att det istället för hundratal blev tusental....aaargh... Åh, vad jag retade mig. Tittade så noga innan jag signerade och ändå såg jag inte felet... Alltså nog för att jag verkligen behöver glasögon, men herregud..lite innanför pannbenet får man väl ändå ha....

....även om det är måndag och även om jag blivit av med en timme?!

Ikväll är jag därför mest på skithumör. Tycker allt går emot mig (fast det gör det så klart inte egentligen..). Tyckte vittvätten blev solkig..tyckte inte jag hann med det jag ville så här en måndagkväll, tyckte maten var ljummen inte varm,  mm..

Men, jag och Wille hann ta en gå-och-spark-tur efter middagen när Staffan och Maja var och tränade. Vi stack bort mot nya (det som snart ska bli) lekplatsen på gröningen utanför skolan. Där är ett högt torn med en hög rutschikana (snart klar) plus mycket annat fint och fina cykelvägar och en ny upplyst gångväg (förr genade man över gröningen och skorna såg ofta ut därefter) över gröningen till skolan.

Tänk så lite som kan glädja en mamma, en asfalterad gångväg över gröningen (ja, inte mitt över gröningen, utan liksom vid sidan) - hahahahaha, ja ja kraven ändras med åren :o).

Fint och bra kommer det att bli.

Fick köra iväg och handla påskris ikväll. Skulle gjorts igår, men fick inte tummen loss .... Men, Wille hade gjort fina pynt att hänga i riset, så det var dags liksom. Blev fint - foto kommer. Roligast var nog ändå Willes kommentar (..visste inte vad påskris var innan idag - men pynt till det hade han gjort) när jag kom hem med påskriset; "Men mamma det är ju inget ris det är ju vanliga grenar...".. Jodåsåatte :o)

Sov gott!
Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...