2 februari 2015

Väggklocka

Helgens händelser!

Helgen har varit bra. Firade, som ni säkert såg, pappas födelsedag igår. Jag, mamma och Maja var på kyrkogården och i kyrkan och tände lite ljus och satte en bukett gula rosor. Hälsade på mormor och morfar samtidigt :).
 
rogivande det är att vara i en kyrka. Det vet så klart alla, men jag slås av det varje gång jag kommer in i en kyrka. Om tillfälle ges så brukar jag gå in i kyrkor och tända ljus för mina nära och kära. Ofta tänker jag då att "hit ska jag gå när jag behöver tänka"... Men än har jag inte gjort det.
 
Rosor från mamma I Tulpaner I Ny form I Ny väggklocka ! Kul med helg!
Ny form - Härligt fina rosor som vi fick av mamma - Vår nya väggklocka
- och tulpaner som jag själv köpte igår... :)
 
Maja ville åka på en utflykt i lördags och föreslog att hon och jag skulle åka till V:a Ströö 39. Inte vilken affär som helst, utan vår "hovleverantör" kan man säga... hahahaha...vi hittar alltid saker att handla. Ibland billigt, ibland inte billigt...men fint.
Jag lovar jag var inte sen att haka på hennes förslag. Så vi körde dit och med mig hem denna gång fick jag den nya väggklockan och den vita porslinsformen som ni ser på bilden ovan.

Staffan var och hämtade en TV hos farfar Kent :) - härligt, nu har vi en TV i vårt sovrum också! Tack för den!! Den hänger redan på väggen - det går framåt med våra rum! Insåg dock att vi måste köpa längre kablar...  Väggklockan hänger också i vårt sovrum på plats och pryder väggen.

Porslinsformen invigde vi igår med en himla god kyckling-med-MangoChutney-pasta-gratäng.
Gott - och den fungerade utmärkt!

Mycket nöjd.. ;)

Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...