13 februari 2015

Jag sa "NEJ"!!





Jag säger Nej till cancer.
Jag säger "Nej, och sprider kunskap om att 30 minuters motion/rörelse om dagen minskar risken för cancer!"
Jag tar ställning och säger "Nej, till tobaksskyltning i butik"

Säg nej du också!
#nejtillcancer
@cancerfonden

https://www.cancerfonden.se/nej

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Så var det fredag igen!

Jag brukar inte tycka att veckorna går hiskeligt fort, men denna har verkligen gjort det... I söndags retade jag mig lite på att två affärer jag ville besöka hade söndagsstängt. "Ah, jag kan säkert köra dit en kväll i veckan..." Yea right.... Har ju inte haft en suck att ta mig dit." Men, det gör inget - då har jag troligtvis sparat pengar också :)! Ikväll har vi fredagsmys!

Alla Hjärtans Dag!

I morgon är det Alla Hjärtans Dag. Är det något ni firar/uppmärksammar? Vi är lite av "ibland-människor". Ibland handlar vi något till varandra, ibland köper vi blommor. Men i morgon har vi faktiskt slagit på stort och bokat bord för att käka Fondue med barnen. Vi ska vara på restaurangen redan 16.00 (eh...det var fler än vi som ville äta där...) och det är ju bra för då är vi hemma och kan bunkra upp med gott inför Melodifestivalen som går av stapeln här i Malmö.

Fastlagssöndagen

Då ska jag gå på bio :)! Lovar att tala om ifall jag tycker som alla kritiker eller ej. Jag ska se:

Bildresultat för 50 shades of grey movie 
Jag tycker böckerna är skitbra. Jag tänker inte i banorna som många gör - det är en film herregud. Eller en bok från början. Ta det för vad det är; En film! Jag ska se den och jag längtar efter att se den. Jag känner mig inte nedtryckt och retar mig inte på att mannen är dominant. Då skulle jag ju inte kunna så någon film alls om jag ska tänka hur det hade varit i "verkliga livet".. Jag kan inte förklara mig märker jag. Men kortfattat: Reta dig inte på filmen, det är ju just en film och alla tycker inte lika.

Ha det så bra!
Kram Eva

1 kommentar:

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...